بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر کدام است؟
نوشته شده توسط : زهرا

معرفی بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

مناطق سردسیر ارتفاعات بسیار بالا از سطح دریا گفته می شود که معمولا بیشتر از 1000 متر است.مناطقی که شرایط اقلیمی سردی دارند کاشت هر رقم نهال گردو برای این مناطق مناسب نیست و ممکن است دچار سرمازدگی محصولات شود. برای همین توصیه می شود حتما هر رقم نهالی که برای مناطق سردسیر انتخاب می کنید با شرایط اقلیمی آن منطقه سازگاری لازم را داشته باشد.

نهال گردو جزو ارقامی است که کاشت آن بسیار طرفدار دارد و نتیجه برداشت آن یک درآمد بسیار بالا است.از این رو باغداران بسیار سعی دارند ارقام نهال گردو را در باغات خود بکارند تا به یک درآمد بالا برسند.

اما از آنجایی که یکی از دغدغه بزرگ باغداران اقلیم سرد و کوهستانی است برخی استرس دارند که این محصولات دچار یخ زدگی شوند برای همین از کاشتن نهال گردو خودداری می کنند.

در صورتی که چند رقم بی نظیر در باردهی با کیفیت بالا و بسیار مقاوم به سرما وجود دارد که برای کاشت در مناطق سردسیر توصیه می شود.به نقل از نوین گردو, بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر را معرفی می کنیم:

نهال گردو فرنور

به جرات اولین و بهترین نهال گردو مقاوم به سرما که بازدهی بسیار عالی نیز دارد نهال گردو فرنور است.این نهال گردو در اقلیم سردسیر مقاومت بسیار بالایی داشته و می تواند سرما را به خوبی تحمل کند.

گردو فرنور برای ارتفاعات تا 3000 متر نیز مناسب کاشت است بدون آنکه محصولات دچار سرمازدگی شوند.وزن گردو ها از 11 گرم به بالا است.پوستی کاغذی دارند و بسیار چرب و خوش طعم می باشند.

نهال گردو کانادایی

از بین تمامی ارقام نهال گردو, نهال گردو کانادایی جزو ارقام زودبازده است که مقامت بسیار خوبی به سرما دارد. این رقم را در ارتفاعات بسیار بالا می کارند بدون آنکه مشکلی در باردهی و یخ زدگی محصولات به وجود بیاید.

گردو کانادایی دارای مغزی پر بوده که پوستی کاغذی نیز دارد.این رقم از نظر مقاوما به بیماری و سرما بسیار خوب است.

نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر که رقم بسیار محبوبی است و اقلیم معتدل تا سرد را می پذیرد جزو برترین ارقام نهال گردو دنیاست.این نهال گردو باردهی تجاری دارد و جزو بهترین نهال گردو در آمریکا به حساب می آید.

نتیجه گیری

انتخاب رقم نهال گردو مناسب برای سرما بسیار اهمیت دارد.بهتر است نهال گردو مقاوم به سرمایی را در مناطق سردسیر برای کاشت انتخاب کنید. به گفته نهالستان نوین گردو سه رقم از بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر نهال گردو چندلر - نهال گردو فرنور و نهال گردو کانادایی است.

در این مطلب به طور کامل به موضوع نهال گردو برای مناطق سردسیر پرداختیم.

منبع: نهالستان نوین گردو

تماس : 09121243597





:: برچسب‌ها: نهال - خرید نهال - گردو ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: